söndag 1 november 2009

Dags o sammanfatta Folksam Cup finaldagen

Imorse klev vi upp i "ottan" 05.00, ringde klockan. Hundarna snusade o sov vidare...tröttast verkade nog Storma vara, vilket är ganska ovanligt...hm typiskt. Idag skulle vi ju iväg till Norrköping och Stadium Arena, det var dag för Folksam Cup finalen. 40st smallhundar skulle göra upp, två lopp, ett i agilityklass & ett i hoppklass, skulle sammanräknas och de 10 främsta gick vidare till finalen som var på eftermiddagen. Kl 09.00 var det banvandring, och allt kändes bra, jag hade fått med mig bra inneskor och testat underlaget ihop med Storma på inhoppnings-banan i B-hallen där hundarna fick vara tills det var dags. Många pratade om hur halt det var, jag tyckte inte att det var så farligt men sa inget. Men tankarna for iväg och antagligen var jag lite felfokuserad för var inte tillräckligt nog i min handling och tänkte inte tillräckligt på att Storma inte var riktigt lika snabb som vanligt, pga golvet och att jag som hade suveränt grepp med mina handbollsdojjor blev snabbare...så tajmingen blev lite fel. Jag orsakade 2st klantiga vägran en vid uppfarten till balansen, då hon inte sett uppfarten utan följde med mig = tillbaka & ta om och vid ett hopphinder efter gungan, hängde hon också med mig för att jag var otydlig. Bra med videofilm. Sen hade hon ju själv skuttat över KF på balansens nedfart, men det kändes med väntat. 15fel men ändå en hyfsad tid alltså. Men usch vad jag var besviken. En 33:e plats av de 40 =o(((
I andra loppet hade vi ju inget att loosa, nu var det bara o fokusera o köra så det ryker, tänkte jag. Och ja det rök nästan, vi grejade nollat lopp och bästa tiden, lite skönt iallafall. Men bara de 10bästa gick till final, sammanlagt hamnade vi på en 22:a plats.
En fantastisk upplevelse att få köra agility i denna nya fina basketarena! Härlig känsla och ett fint arrangemang hade de fått till, superkul!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Wow vad du är duktig! Vann hopploppet! GRATTIS :)

Jo jag läste och såg även på film hur halt det var för vovvarna som gjorde sitt yttersta för att springa o svänga.
Men nu är det så att jag vill se DINA lopp på film! NU! BUMS!

Anonym sa...

Duktigt att ladda om och fokusera på det andra hopploppet som du då vann ;-). Det är ett viktigt verktyg att ha med sig i "verktygslådan"...bra kämpat ni är och kommer bli ännu grymmare!!!
Kram Nina