onsdag 11 november 2009

Äntligen!

Jag tror att jag har fixat så vi kan ha lite filmtajm här ;0))) Håll fast er, för nu åker vi...
Stormas Hopp LAG lopp KLICKA! Har fortfarande en del med att få upp filmerna på nätet, men jag ska jobba vidare med det, så håll ut.

Efter helgen i Rättvik, har jag bara gått o njutit av att hon var så duktig, det blir så enkelt o kul då. Och vi har fått flera kommentarer om att vi är bra, och komplimanger om att när vi "kör" så tror man att man är i Finland... Ärligt talat vet jag inte riktgt vad det innebär, om det är det ljudliga, galna, eller farten vet jag inte riktig, men det är en positiv kommentar i alla fall, så då är det väl helt okey. Själv gillar jag finsk agility, för den brukar gå undan. Imorgon är det dags för lite träning på klubben hoppas jag, om det inte är för halt i leran, då blir det bara promenad & klicka för RC inomhus. Ikväll körde jag lite klickande och det börjar likna nåt.. med Stormas jämfota-skutt på clickboarden. Känns väldigt skoj.
Brusa fick narkos igen idag. Hon käkade gräs i lördagsmorse när vi stod och väntade på husse på före tävlingen och redan då började hon få kraftiga "dragningar" nästan som när hundar har noskvalster, fast mycket värre. Hon kunde dock köra sina lopp, utan besvär men både före och efteråt var hon väldigt besvärad. Så idag hittades ett stort grässtrå bakom mjuka gommen, uppe i näshålan, som kunde avlägsnas efter en del detektivarbete. Det är inte alltid man hittar dem vid första försöket, så det var skönt att få bort det så inte sövningen var förgäves. Nu är hon helpigg o busig ;0)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Vad roligt att du kör finskt.... hehe!!!
Kunde ej se på videon, måste man signa in på Youtube?
Finns det duktiga running contacts instruktörer i Sverige? Skulle inte skada med lite hjälp. Kanske på våren nån gång?

H Minna

Anonym sa...

Kan inte heller se filmen = nyfiken / Kram Nina