måndag 23 november 2009

Fortsättning på söndagen..

Idag har vi haft en väldigt trevlig dag, varit tillsammans hela dagen. Mysigt det gillar både husse & jag o hundflickorna. Vi klev faktiskt upp ganska tidigt för att vara vi och inte ha någon egentlig tid att passa. Men vi bestämde oss för att åka till Taxinge och julmarknaden där. Det var jättetrevligt! Vi kom dit mellan 10.00-10.30, (det öppnade 10.00) och redan var parkeringen full med bilar. Vi hade hört att man måste dit direkt när det öppnar, annars måste man trängas så. Nu blev det tätare och tätare bland folket, men vi hann shoppa lite julklappar, en del att äta och naturligtvis fika där. Men i stora husets servering var det fullt, och relativ lång kö dit, så vi fikade i stallet. Jätte gott, MEN te (gjort på en vanlig english breakfast te-påse) för 30kr och en saffransbulle för 32kr, känns lite väl häftigt! Gott & trevligt hur som helst ;0)

På väg därifrån ringde jag o kollade om ridhuset vi brukar träna i var ledigt och det var det, och vi var så välkomna. En knapp timma senare hade vi byggt en hoppbana och tagit fram balansbommen. Satte nästan hela banan direkt, Storma var såå duktig. Men slalomingången ville hon inte ta självständigt, utan kom gång på gång in i andra porten. Bröt ner det till en övning, och klickade för rätt port, gick bättre, men hon behöver fortfarande att jag är där och trycker ut henne. Så det här är nåt som vi ska träna mer. Brusa var sååå glad, hon och Storma for runt och värmde upp med att jaga varandra med varisin favoritleksak i munnen. Skuttandes runt runt och morrande - utmanande varandra & oss. Det bara lyser glädje omkring dem, jag blir sååå glad, riktigt varm i hjärtat. På vägen hem sov de gott. Stannade till hos "vår fotograf" och hämtade en massa småsaker som jag glömt i torsdags och fick en CD med julbilder och en del andra bilder som var resultatet av det vi gjorde i torsdags. -Vet Du att dina vovvar är fotogenic? sa E. -Ja, jag vet ju att JAG tycker de är fina o gulliga, men fotogenic? sa jag. ;0))
Här är några av dem;
TACK till vår snälla proffsfotograf EIVOR RASEHORN, som tagit samtliga bilder i detta inlägg!
Brusa
Kolla in gänget; Eddisson, Storma & Brusa. Poserar för att visa att det finns olika modeller av kragar. Ev användas i en framtida bok Hundens hälsobok, så även nedanstående, med de "Kaxiga doktorerna" ;0)


Tokiga bilder blir det också ibland, som här när Storma provar på singellivet och tar sig en fika i sin ensamhet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Helt underbara bilder ;-)
Kram Nina