söndag 20 december 2009

Det lackar mot julen

Eller rusar kanske t om. Igår jobbade jag, huddag som vanligt när det är fredag! Det är skoj, riktigt skoj. Direkt efter jobbet var det dags för "utgång" med jobbet, i år blev det inte traditionellt julbord som det brukar, utan 3-rätters middag på Norra Brunn med stand up. Jättegod mat, så jag var så nöjd, även om jag stack hem ganska tidigt jfr med övriga. Men hundflickorna var hemma på egen hand, något de sällan är, så därför ville jag hem till dem och inte utnyttja att de är duktiga.
När posten kom till jobbet på fredagen, dök en liten tidning upp, med en massa "riktiga hundar" och dessutom var det "våra gullisar" som prydde omslaget både på framsida & baksida. TACK fotograf Eivor Rasehorn för de fina bilderna! Och för er som inte har denna lilla fina tidning Borderterrierbladet med "riktiga hundar" håll tillgodo;
Fotograf:Eivor Rasehorn
Idag har vi varit på sta´n och känt av lite av julstressen. I lagom doser tycker jag att det är helt okey. Vi var till Hötorgshallen och fyndade lite av varje, de säljer flera av våra favoriter, och dag blev lite nya grejer för oss också. Köpte te, små kalamata oliver, stora gröna vitlöksoliver, fårfiol, soltorkade tomater, fikon, aprikoser, sultanrussin, bröd, karelska piroger, "lanto" (=finsk kålrotslåda, ett måste på julbordet) bl .a. JA! vi shoppade loss, trivs med att handla där. En liten pita-kebab gled också ner, så besöket var lyckat.
Sen blev det lite julklappsinköp, besök i Alewalds sportbutik på Kungsgatan, också en favorit och så iväg till V-berga och handla lite mat och bl a julskinkan. Ja den är redan ugnsbakad nu många timmar senare och ska griljeras imorgon, innan vi kan mumsa lite.
Ikväll har vi även hunnit klicka lite för våra "runnings" och belöningskvaliteten har varit på topp (torkad nötlunga), så gissa om det var nån som ansträngde sig extra! ;0))
Imorgon (läs: idag) planerar jag ett besök på F&S på fm, (nu behöver jag ta tag i mig själv, slut på ursäkter!) om jag hittar ett lämpligt pass, och det är väl klart att jag gör, innan jag styr kosan mot Vagnhärad & agilityträning och avslutar morgonkvällen med ytterligare lite agilityträning.

Inga kommentarer: