söndag 20 december 2009

Träningsdag för både 2- & 4-benta

Började dagen med att kliva upp redan vid 08.00, allt för att jag ställt väckarklockan och för att kunna ta det lugnt innan jag skulle iväg. Hundflickorna och jag tog vintervägen till V-härad, E4:an var helt okey, men så fort jag svängde av kom det yrsnö och sämre sikt, tur att vi inte hade långt kvar. Väl framme var det ca 30-40cm snö där vi brukar parkera...nja, där ville jag INTE köra fast. Efter ett litet tag kom en traktor och röjde.
Jag byggde en liten kombination, en del av en bana som jag diskat både Brusa & Storma på. Den bjöd på både klurigheter och olika möjligheter till slalomträning. Något jag tänkt jag skulle koncentrera mig på dagens träning, att få till lite tempo i slalom och gärna olika ingångar. Övningen funkade bra och det fanns flera olika varianter.
Hemvägen snöade det mer, först, sen var det helt okey vintervägar och vid 14-tiden var vi hemma, tog ett mellanmål ; yoghurt & julskinka (!!) och så iväg till F&S för världens bästa pulspass, med min favvoledare Javier. Han é sååå bra! Gissa om jag var slut efteråt, trots att jag t om fuskade en del, men bara på några ställen, annars gav jag gärnet ;0)
Hem och tog en fika och iväg till träning på Lidingö, med kompisarna.
Ikväll hade D gjort i ordning två kombinationer åt oss, med 4 varianter på varje, från enkelt till svårt. Dessutom gav han feedback till den som vill, och jag ville väldigt gärna få den möjlighet. Fick flera bra tips på hur jag kunde tighta till svängar, veta att de tar tunneln och inte tvivla på
det även om jag skickar från en annorlunda vinkel, hur jag kunde hinna med blindcross osv. Det var jättebra! TACK!!

Inga kommentarer: