lördag 12 december 2009

Summan av kardemumman...

eller vad som hänt senaste tiden. Igår var det ju t om 3:e advent och därmed ca två veckor sen jag skrev här. Jo då det händer massor. Jobb förstås, med "ups and downs", förra måndagen var vi ganska många på jobbet som hängde med huvét och tyckte livet var lite skit. Men det var bra att höra att det var fler, för antagligen har det med väder, mörker och sånt att göra. Jag gick till affären på lunchen och köpte frukt och massor av godis. Flera kommenterade att åhhh man blir ju glad bara av att se fatet ;0) Kul tyckte jag, men sa bara "man har ju inte roligare än man gör sig!" Så ryckte vi upp oss.
Jag kom på också att jag har en hel del s k sparad semester, som jag kan ta ut så jag fick lite akut 3 utspridda semesterdagar, vilket kommer att jag göra att jag mest bara jobbar med hud fram till jul och hinner med.
I lördags tävlade vi agility på Älvsjö-mässan, Brusa & Storma o jag. Det var sååå kul även om hopploppen som gick först inte blev helt lyckade Storma diskade och Brusa 2 vägringar =10fel
Men fart och skoj hade vi! Sen blev det en lååång väntan, och ganska kaotiskt när vi skulle starta eftersom alla NM-deltagare skull starta först och sen blev det lite huller o buller. Många avvek eftersom det tog så lång tid. Men vi hade tålamod och gillade läget och jag förstod inte alls frågan jag fick, om vi verkligen skulle vänta till agilityloppen? "Ja, varför inte, svarade jag, det kryllar ju inte direkt med tävlingar så här års, och det är ju det här vi har tränat för och det är ju såååå kul. Dessutom får vi ju chansen att träna på när det inte riktigt blir som man har förväntat sig..."
- Fa´n vá Du é positiv! fick jag till svar ;0) Wow jag har visst fått in mitt tänk på rätt spår. Vi körde så det rök! Storma slutade på en 12:e plats och Brusa på en 17:e (!!!) plats och då var det ju ändå 21st landslagshundar från Nordens landslag. Husse filmade; Kolla här!
Stormas Ag lopp Hopplopp
Brusas Ag lopp Hopplopp

1 kommentar:

Monica sa...

Jättefina lopp ju :)

Ni är faktiskt lite lika du och Storma. Brusa är ju lite mera "grå & stel" och är husse upp i dagen....läser husse bloggen? Isf duckar jag och springer ;)