måndag 11 januari 2010

Åter i storstan efter en helg på Eckerö, Åland

I helgen har vi varit på trivsamma agilitytävlingar i Eckeröhallen. Och även om toppresultaten väntar på sig så har vi haft det trivsamt i stuga ihop med Rassel Crew och njutit när vi varit på denna fantastiska tävling där det bara "kryllat" av BT ;0)) Den ena bättre än den andra, när nån kört bort sig, så har nästa dominerat. "Gasade BT" skulle man kunna säga, HÄRLIGT & se! Och vilken offensiv handling, satan vad de springer! Ja, det gäller förstås alla klasser, inte minst large förstås. Det är en fröjd att få se så mycket bra agility på en helg!! Vi ska helt klart till Åbo och tävla.... Men först måste jag ta itu med min egen kropp, mitt nya liv startar imorgon, det är knappt ett halvår till SM, nu gäller det använda envisheten till nåt positivt.

Höll på att glömma berätta lite om våra resultat på Eckerö, bäst placerad av våra hundflickor, i denna hårda konkurrens blev faktiskt BRUSA!!! Jag upptäckte det alldeles nyss, när den kvicka resultatrapporteringen kom upp på nätet. Hon har gått utan hinderfel i samtliga lopp, men haft tidsfel - hennes placeringar har varit; 14, 25, 30, 9 av ca 57 startande. Helt ok för vår lilla "tant" ;0)
Hon kom 9:a i sista loppet, (där föresten Rassel kom 7:a) Storma har kört med en bra fart, men tyvärr har jag klantat mig (glömt bana, dålig koncentration..) och diskat henne i 3 av 4 lopp, men i det lopp hon nollade räckte det till en 10:e plats.

Stormas ag lopp http://www.youtube.com/watch?v=snJAJfyilAQ schysst fart men tyvärr disk
Brusas ag lopp http://www.youtube.com/watch?v=v6ai1U_loek 9:e plats(!!)
Stormas hopp lopp http://www.youtube.com/watch?v=XFXxC0Ekg8w 10:e plats

1 kommentar:

Anonym sa...

Ni är så duktiga och då tänker jag främst på dig som person och din inställning och din vänskap jag uppskattar djupt kram