söndag 31 januari 2010

Härligt besök i vintrigt Roslagen

Skittrött var jag och kände början till halsont imorse när jag vaknade...."Te" pep jag och vips kom min älskling med te och varm eucalyptus/mentoldryck precis som jag önskade.
När jag efter någon halvtimma väl kom ur sängen, stack vi ut i vinterlandskapet, knarrigt, vackert väder och ca - 10grader. Resan till våra vänner i Roslagen tog 1,5-2timmar, men sen blev det snöröj för flickorna och terrierpojkarna var inte sena med att haka på ;0) Oj vad kul de hade! Sen tog vi en promenad, och pulsade bl a i så hög snö att hundarna försvann, MEN vad kul de hade, brottning och jaga varandra är ju så kul! Även Brusa öste på som bara sjutton och tog för sig, och idag var hon verkligen schysst mot de närgångna, envisna hundpojkarna och fräste bara lite, vilket hon annars inte alltid nöjer sig med. Vi hade alla väldigt trevligt! Och efter promenaden bjöds det härlig åländsk soppa & nybakt surdegsbröd *mums*

Tiden rusar iväg i trevligt sällskap så vid 15-tiden åkte vi mot huvudstaden igen. Men på vägen stannade vi till och köpte ägg i självbetjäningsboden. Mycket trevligt, tyvärr hade de haft mycket stölder så de hade fått höja priset rejält och sätta in TV-bevakning. Tänk att inte folk kan låta bli...
På tal om det förresten, igår kväll när vi kom hem, från Å & D och deras jättegoda tacco-kväll (nej, det blev ingen potatisgratäng, som jag varit så säker på), då hade någon slangat bensin ur bilarna i vårt låsta garage...de hade nog blivit störda för slangen låg vid en bil där bensin-luckan stod öppen. Vi snodde slangen, kanske ska satsa på ny karriär, nej ;0) bara för att förstöra för dem förstås!

Vet inte när jag senast såg dessa fantastiskt vackra fåglar, säkert många, många år sen. Dessa såg vi från köksfönstret när vi satt o mumsade på vår lunch. Man blir glad bara av att se dem, och är de så här många så blir det bara ännu bättre.



Inga kommentarer: