söndag 26 september 2010

Livet tuffar på

Äntligen börjar jag bli fri från min förkylning, lite harklingar och lite, lite irritation i halsen, men egentligen ingenting. Te, glass, halstabletter och honung blir mer legalt, men men...Visst var jag trött och extra varm igår på F&S-passet, som var det första på 2-3veckor pga förkylning, men det hade nog inte med sjukdom att göra snarare att det ska vara lite tyngre när man inte tränat på ett tag. Igår började vi "operation storstädning" av vår lägenhet. Sovrummet röjdes först och det blev riktigt bra, har läst någonstans tror jag, att man sover bättre om det inte är rörigt i sovrummet, och visst sov jag bra i natt, i vårt vädrade & städade sovrum... Nu väntar "operation köket", nästan så man blir matt av bara tanken... men på onsdag kommer pappa (& D, tror jag) som ska vara "barnvakt" åt hundflickorna när vi drar till Rieden, Tyskland för att som åskådare roa oss, och njuta, på VM i agility. Det ska bli så kul!!
Hinner säkert ta en sväng till klubben för att träna m "småbrudarna" också, det gillar vi! Fast det är grått ute idag, så de sover fortfarande ;0)) Får nog väcka dem o locka med lite mat, brukar aldrig vara nåt bekymmer då!
Grattis Åsa E som igår lyckades flytta upp "kära Ell" till 3:an i både agilty- & hoppklass, suveränt! Nap tog sin sista pinne i 1:an så nu tävlar han i 2:an, grattis!!

Just ja, Sthlm Södra tävlade vi hos förra helgen! Hur det gick? Tja, vad ska man säga? Annat än att det gick bra, MEN vi tog SM-pinnar i fel disciplin och med fel hund, så annars var det jättebra!
Första klassen var Agilityklassen och här började Brusa & jag (husse låg hemma o va sjuk) vi körde på och den fantastiskt roliga banan som var skapad av en av våra favoritdomare (Ninni Lindvall) var svår och bjöd på flera handlingsalternativ. Brusa klarade referenstiden (!!!), något som inte är så vanligt nu för tiden, så den var nog snällt tilltagen kanske...det öste stundvis ner, så det var inte helt enkelt att köra därför, men så var det Storma & jag som skulle bjuda upp...klarade svårigheter den ena efter den andra, KF, tunnelfällor, "timing" för att med en tysk ta ett hinder från baksidan och så missar jag att lyfta armen tillräckligt fort för att visa på ett hinder, ett vanligt hopphinder, så min lilla duktiga följsamma hundflicka, hoppar inte utan följer med mig mot en tunnel...vägran! Hur som helst fortsätter vi ösa på och på upploppet vänder hon upp o väntar på mig var på jag måste hoppa över henne, får en 5:a för kontakt, men missade henne faktiskt ;0) kommer i mål på 3:e bästa tid. Brusa slutar 5:a och får sin första SM-pinne - i agilityklass ;0) Hopploppet öser vi i och Storma slutar 3:a, med bara två landslagshundar före sig, duktiga hundflicka. Denna helg vilar vi, nästa VM & sen Falkenberg helgen därpå. Skoj!

Inga kommentarer: