söndag 23 augusti 2009

Fortsatta framgångar...

idag steg vi också upp vid 05.00, hundflickorna var INTE direkt pigga. Nåväl, mot Nynäshamn styrde vi kosan igen och först ut idag var Brusa, som jag tror jag diskade, men åhhh vilket dåligt minne jag har. Sen var det Stormas tur och nu bjöd hon på både det ena o andra...hon var riktigt het och skrek lite mer än vanligt innan vi skulle starta. Men samlade ihop sig, jag knallade förbi 3:e hindret och skulle kalla in, men si det ville inte lilla damen vänta på för nu kom hon som ett jehu ;0)) tjuvstart är inget hon brukar göra så lite förvånande var det men inget att göra så stor affär av, vi kommer träna med starter bara och utmana med lite värre störningar successivt. Under loppet hann jag nog diska henne 3-4 ja kanske t om 5gånger (nej man kan bara diskas en gång men jag gjorde så hon gjorde fel flera gånger om som varje gång hade räckt till disk), men ändå samlade vi ihop oss och avslutade loppet med bra intensitet och positivt! DET gillar både hon & jag.
Sen var det hoppklassen som gällde och återigen hade vi fått startnr 3 & 4, LITE omöjligt att hinna ;0) så Storma som hade 4:a flyttades till sist. Brusa körde felfritt igen men inte tillräckligt snabbt så det blev lite tidsfel typ; 0,39sek eller nåt liknande. Så var det Storma och jag som skulle försöka matcha våra klubbkompisar Madde & Mischas tid på 28 nånting....det var väl tusan om jag inte skulle försöka knäcka den tiden...vi öste på, på denna "springbana" och kom in på 28 nånting också, men blev slagna av Madde o Mischa som hamnade på en 2:a plats o tog sitt första hoppcert. Och Storma & jag slutade på 3:e plats och återigen med en SM-pinne ;0))
Tog mig iväg till F&S på kvällen, nu gäller det att hänga i, imorgon blir det nog styrketräning också. En klart godkänd helg!

1 kommentar:

Hille sa...

Stort grattis! Hoppas vi ses snart. /Kusinen