måndag 3 augusti 2009

En fantastiskt skön semester är slut!


Storma med en av sina vinster, en riktig favorit, särskilt när hon ska simma. JA- på onsdag är det dags för trimning!

Åhh, hej, har Du haft det bra på semestern? sa flera när jag kom till jobbet idag. JA, jättebra! sa jag. Jaha vad har Du gjort, då? Visst är det väl konstigt att man "måste" göra nåt. Nej vi har inte gjort nåt, "bara varit" svarade jag och så har vi tävlat agility förstås, och varit på BTS tävlingskurs i agility ;0) Men annars, har vi inte gjort nåt...
Snacka om att man (läs;Lisa) är agilitynörd...inte bara tränar och tävlar agility, nej jag lever nog agility just nu, för det är nästan bara det som jag snackar om o tänker på. Och vilken fantastiskt lite hund jag har i Storma! Vi har lyckats ta 7st SM-pinnar (4i agility- & 3 i hoppklass) & 2st cert (!!!) på senaste 1,5månad. Det känns helt fantastiskt! Och otroligt inspirerande att träna vidare och bli ännu bättre ;0)
Dessutom var vi på kurs i Lannafors, utanför Örebro nu i helgen där C tragglade härliga blindbyten och Jakko-turns, med 8st BT-ekipage. Offensiv agility - det är min bog, det! Satan i gatan, vá kul det var, Storma gick som bara den. Och som nån deltagare skrev efteråt det var en så härlig grupp med ett väldigt tillåtande klimat och peppade gruppkänsla, så ALLA höjde sig många snäpp, fler än de själva visste var möjlgt. Och vågade testa saker de aldrig gjort tidigare. Suveränt pedagogiskt upplägg och grym instruktör gjorde att vi nog alla åkte upprymda därifrån, och nu längtar vi efter att få ge oss ut på banorna igen, men med våra "blindisar" & "Jakko-turns".
T & jag har bestämt att vi sticker till Dornbirn, Österrike och kollar på agility-VM. Nörd? Nu vet jag inte riktigt hur Du tänker ;0)

1 kommentar:

Anonym sa...

Ni är verkligen duktiga både du och Storma! Keep upp the good work så kommer ni bli ännu bättre!!!
Kul att det blev lyckat med borderkursen.
Kram Nina & bt-flickorna