torsdag 1 mars 2007

En ganska vanlig torsdag!

Ja, inte har det hänt nå´t speciellt idag. Men dagen har varit helt okey.
Hundflickorna & jag åkte kommunalt till jobbet, det var tvärfullt med folk på t-banan. Men trots att hundarna inte ens kunde vända sig, skötte de sig helt fantastiskt. Jag har sagt det förut, men jag säger det igen, de är proffs ;0) på att åka t-bana. Inga "lantlollor" de inte.

Jag lyckades få fatt i en kvinna på vandrarhemmet i Avesta, för att övernatta där imorgon. Inte direkt lång varsel, men en stooor skopa tur, för hundrummet var ledigt & bo över kostade bara 140kr/pers. Vi har bott där förut och det är kanonfint där, verkligen!
Vi (T, I & jag) mellanlandar där på väg till Rättvik & Nedansiljans agilitytävling, det ska bli såååå kul. Jag har abstinens i "tävlingstarmen" för det känns som om det var evigheter sen.
Dags att packa, vi åker direkt efter jobbet imorgon...

Igår köpte vi en ny hårddisk, och det känns FANTASTISKT SKÖNT med en dator som funkar! Och inte hänger sig. Vi valde både länge & väl och när vi väl bestämt oss, ja då var den tyvärr slut just den modellen....min besvikelse var stor! Men efter lite dividerande hit & dit och gluttande på andra "burkar" säger försäljaren, ja ni kan ju få köpa demo-exet, för en 1000-lapp mindre. Oj, vad glad jag blev, det var ju taget! Kändes som ett riktigt fynd! Snacka om flyt!

Eftersom jag inte skulle börja jobba förrän 16.00, tänkte jag installera datorn, det gick bra med internet strulade. Ringde Telia Support, fick vänta, och vänta och vänta....sen råkade jag på en urkorkad kille som inte ens undrade vad jag ville ha hjälp med. Det slutade med att jag fick ett "anfall" på honom och han la på luren! Ja jag vet, man ska inte ....men jag hade blivit avhängd i luren först 11 min och sen en 11-min omgång igen och sen 15min, tror jag utan att någon säger något. De där killen var INTE rätt person på rätt plats...

Nej nu är det ZZZZzzzzzzsom gäller! Natti, natti

Inga kommentarer: