torsdag 15 mars 2007

En riktigt bra dag!

Ja, det var det verkligen. En härlig dag! Vi hann massor av trevliga saker. Först åkte vi till Adidaslagret för att försöka fynda lite. Det blev ett par fotbollsdojjor till T & ett paket strumpor åt mig. Så skrek det i magen att det var lunchtime - Dagens Thai på Folkungagatan, blev räddningen. Men i fikatarmen sög det också, bara en slät kopp, sa T....när jag sa att vi nog inte borde med tanke på vikt osv. Vi snurrade runt lite hit & dit men till slut bestämde vi oss för att drá till Etnografiska muséet för att fika i deras kafé. Där var jättebra, precis som ryktet sagt, lite dyrt kanske men miljön var mycket bra & nästa gång får hundarna följa med för där fanns en hundbar, så de kunde varit med utomhus där i trädgården. Solen sken & det kändes verkligen som riktig vår, men som den "fryslort" jag är satt vi inne, & drack våra släta koppar, ja det blev faktiskt inte nåt till.
Sen skulle jag till Svenskt Tenn & kolla på tyger bl a, tänkte jag....blev avsläppt där, och T åkte tillbaka till Djurgården för en promenad i solen med hundflickorna! Alla njöt, inte minst husse som slapp gå i affärer ;0) Jag njöt av alla fina saker, men drömmarna fick stanna vid drömmar. Tygerna kostade typ 950-1200kr per meter....och visst är de fina, men nej INTE SÅÅÅ fina!
Knallade till Rheband center för att inhandla nya sluor med ilägg mot hallux vallux (stavas det så?) behöver några till för att kunna byta mellan olika skor.
Så dags att bli upplockad för att strax bli avsläppt vid F&S på Kungsholmen & medelpass där. På väg in fick jag syn på deras träningkläder från Champion bl a. Hittade en ljusgrön sportBH, som jag bara MÅSTE ha, det var ju den sista.... Schysst träning & jättebra ledare, orkade inte riktigt men nästan...skam den som ger sig. Och så till Odenplan, köpte favoritlimpan som bara säljs på onsdagar Hasselnötslimpa på Liselottes Hembageri. Jobbade 17-22, tagit komp. Inte så mycket att göra, hann syssla med hudgrejer en del.
Ringde om klipptid (imorgon) & fotvårdstid (nästa onsdag) - det blir skönt.
Imorgon är jag ledig och sen väntar Skinnklubbens Vårmöte, där bl a K ska föreläsa (på engelska) det hålls på Hasselbacken, så det blir säkert trevligt & kanske gott ;0)

Tacksamhetslista:
1. Att jag har T. Den bästa sambon jag kan ha!
2. Att jag har Brusa & Storma. Storma fyller redan 2år på lördag (då blir det kalas!)
3. Att jag haft en kanonbra dag och att dessutom solen sken helt fantastiskt, så gott som hela dagen.

Inga kommentarer: