söndag 18 mars 2007

STORMA 2ÅR!!

Grattis på födelsedagen alla Brusa-barnen; Storma, Harry & Hasse! Nu är vlapparna stora, oj vad tiden går fort.
Idag har jag varit på hudveterinärernas förening "Skinnklubben":s vårmöte, fortsatte från igår med bra föreläsning, god & alldeles för mycket mat & godis/kakor. Var rätt mör när jag åkte där ifrån.

Väl hemma tog jag en liten "prommis" med hundflickorna, skönt med lite luft i våren även om det idag blev lite kallare än i går. Belönade mycket, hade tyvärr glömt klickern i en annan jacka, men de var verkligen uppmärksamma båda två ändå. Storma tror jag har gått upp i vikt, men jag måste nog hålla ett öga på detta så hon inte blir ett litet fetto, "den lilla damen".

Resten av em & kvällen gick bara i slöandets tecken, nåväl vi lagade lite mat också, det var ju kanske inte såå slött. Det blev kokt potatis med ugnsgratinera kassler med dragonkryddad chaminjonstuvning *mums* T om en matlåda i frysen.

Imorgon väntar BT-promenad för Brusa & mig, Storma får nog vara hemma för hon verkar lite förkyld.

Igår lyckades vi hitta boende till agilityveckan i Smedjebacken i sommar. Ett litet pensionat ska vi bo på, bara en liten bit från tävlingarna tydligen. Passade också på och anmälde hundflickorna till tävlingarna, skönt att få det gjort. Det ska bli jätteskoj!
Planerar också att tävla en hel del i maj, och kanske nåt i april, ska kolla upp det där med sista anmälan...

Klickade en hel del sent nu på kvällen, oj vad de är motiverade! Det är så kul. Skrev ihop en varsin träningslogg för dem, för att få ännu bättre träning, och inte minst tänkt igenom träningen innan. Också körde jag bara 5 repetitioner på varja övning, det gjorde att både hundarna och jag var otroligt koncentrerade. Så logg kan nog vara nå't för oss =0))

Inga kommentarer: