söndag 4 mars 2007

Intensiv agilityhelg i Rättvik

"Kåldolmen" Storma som värmer sig i mattes jacka & mamma Brusa

Direkt efter jobbet i fredags stack vi (T, jag & I) till Avesta fö att övernatta lite närmare. Vi bodde i Avesta på vandrarhemmet där, i deras hundrum endast 140kr/pers & natt. Det är jättegulligt där, men denna gång bodde det ett gäng polska gubbar där också, och de verkade helt okey, men de hade lagt beslag på köket & de gemensamma utrymmena, så vi höll oss på vårt rum med våra Taccos & la oss sen ganska tidigt eftersom vi skulle upp i ottan... Hmmm jag som ville ha gott om tid fick bestämma tiden vi skulle upp och tyckte att 06.00 verkade bra och att vi kom iväg 06.30...bara det att jag och de två övriga glömde totalt bort att ställa någon klocka. 06.30 vakande jag av mig själv och konstaterade att *shit* vi hade försovit oss. Packade kvick ihop alla prylar & hoppade över frukost och stack iväg. Vi hann alldeles utmärkt, och Brusa & jag körde vårt bästa lopp för helgen - 5 fel i slalom! Men sen blev det sämre & sämre - resultatmässigt. Men inte så farligt dåligt egentligen och FRAMFÖR ALLT hade vi jättekul både Brusa & jag!

Våra resekompisar Noa & Zindi

Zindi tävlade tillsammans med sin matte I. De är ju ett landslagsekipage, så de är duktiga de, de knep en 3:e & en 4:e plats. Trots att matte I var kanonförkyld & hade feber.

Husse & Storma körde två lopp på söndagen och det första blev faktiskt den lilla damens första "icke disk" - fantastiskt kul. T fick henne igenom hela slalomen, med 5 fel, genom att kämpa och
sen hoppade hon på honom så då blev det 5 fel till. Hoppandet tog tid så lite tidsfel vart det också. MEN de kom runt banan ;0)))

Husse coolar ner en het Storma innan start

Inga kommentarer: