söndag 22 juli 2007

Dags för mitt nya liv! "Lisalight" here I come!

Semestern är över och nu har jag inget att skylla på. Pang på rödbetan, nu jävlar! Min målvikt = är minus 10kg, lite tuffare för att kanske komma ner kvickt och ordentligt OCH bestående, tack. Jag ska bli bättre i agilityn också, lättare i vikt, kvickare på plan. DET - gör det roligare och vi kan bli riktigt bra! Nej, vi SKA bli riktigt bra. Jag måste ju ta mitt ansvar, i teamet med hundarna, och dra mitt stå till stacken... Yes, det blir tufft, men oj vad kul det ska bli, nu kör vi! Planera är = nyckelord för mig, så jag får ihop mat, egen träning och hundträning. Imorgon ska jag till F&S vid 18.00. Låter det desperat, tja det får det gärna göra. Men det är ju bara jag som kan göra nå´t åt min vikt, så det är bara och bestämma mig! Och det vill jag NU! Min vikt har smygit sig upp igen och jag som ändå hade gått ner 13-14kg...jag har inte gått upp allt, men det är ändå så att jag vill göra nåt åt det. Motionerandet är viktigt för mig om jag ska hålla vikten och därför måste jag prioritera detta och planera så jag även hinner med.

Hur det gick på agilityveckan i Bergslagen/Smedjebacken? Tja, först kändes det som en skitvecka, mycket disk och dålig koncentration på Brusa, som hellre ville göra annat, som att leta efter Storma, hälsa på domaren och kolla sekretariatet....inte likt henne riktigt. Men visst har hon någon gång hittat på annat, letat efter godis & leksaker... Men nu kändes det inte kul.

Storma diskade och diskade.... Men så bestämde jag mig för att nu vill jag köra Storma och husse får köra Brusa. Och det gick faktiskt riktigt bra! Brusa körde några lopp med husse och även nå´t med matte och gjorde bättre ifrån sig, som väl var ;0) men som nykomlingar i 3:an ska vi väl inte ha det så lätt
Storma och matte däremot lyckades få till en 7:e plats, vi hade bästa tiden och en rivning på ett hopphinder. I hennes sista lopp på lördagen, lyckades vi få till ett nollat lopp, trots att jag gick slalom. Men sen öste vi på på riktigt Stormavis (och då går det undan ;0)) och kom i mål på 40,08sek och referenstiden var 41sek, och en 2:a plats, alltså hade vi tagit vår första pinne och Stormas andra rosett! Det ni! Vi har tagit mycket bilder på hundflickorna...ska försöka hitta nåt ställe att lägga upp dem på, men här kommer några.

Inga kommentarer: