söndag 29 juli 2007

En vecka till!


Tja, så har en vecka till gått, och inte vilken vecka som helst heller, utan vecka 30 (!) dvs en av de minst bemannade på jobbet. Och det har märkts. Inte så kul, men det har fått gå. Värst blev det dock på fredagen då jag skulle vara, hudsköterska, ha hand om ev stalldjur och köra ev lab prover som kanske dök upp. Kändes ganska splittrat, och framför allt kände jag mig irriterad. Vore bra om jag blev tillfrågad innan, istället för att det tas för givet att det ska funka. Blir man tillfrågad, är det klart att jag ställer upp, biter ihop och kör...men så här är det inte kul! Nästa år, påminn mig, ska jag inte bara ha en singel-semestervecka, jag ska ha 4veckors sammanhängande semester, det är ju bara jag som "loosar" på att ställa upp för att andra ska kunna vara lediga och att det ändå ska funka på jobbet. Men det är ju ingen som tackar en...så det får bli mer ego! (något som inte riktigt ligger för mig) Slutgnällt!

Den här veckan har pappa & D hunnit komma tillbaka från St Petersburg, som väl var helt okey att titta på, men inget pappa åker till igen. Nej, dit vill inte jag heller. Brusa & Storma var mycket förtjusta över dem som nattgäster, de gllar ju när vi har besök ;0) Onsdag, Torsdag och Lördag har Brusa och jag träffat G & Embla och klickertränat. Vi har kurs nästa helg och har väl varit lite för lata om jag ska var ärlig. Men nu har vi kört igenom drygt hälften av grundfärdigheterna och jag blev förvånad, för det känns riktigt bra, Brusa är jätteduktig! Vissa saker som vi inte ens har gjort tidigare, bara sitter. Snacka om att saker och ting bara ramlat på plats, det är jättekul! Vi ska träffa G & Embla på måndagkväll också och köra igenom lite till. Bra & nyttigt för då blir det av ;0)))
I fredagskväll var vi och gratulerade I som fyllde 18år. Hon fick lite badgrejer för hon är ett "badmonster" hon också, och DET vet ju vi vad det innebär.
Igår klickade vi som sagt på förmiddagen (på Nacka BK) och sen åkte vi till Lidingö BK och tränade agility. Å hade med sig en hoppbana, med ganska mycket fart i, så det gällde att röra på fläsket - och det gjorde jag också.
Så även idag! Jag var på Friskis & Svettis i morse och oj vad jag svettades! Men det är oerhört skönt för samvetet *själen?* att få det gjort. Jag blir sååå nöjd efteråt. Har dessutom börjat bokföra vad jag äter igen, i Aftonbladets viktklubb.

Agilityn igår då, jo tack tyckte nog att det kändes ganska bra. Båda hundflickorna var jätteduktiga.
Ska ta oss iväg en sväng em/kväll också och så blir det nog stan och Tall Ship Race en stund.

Inga kommentarer: