fredag 23 februari 2007

En bra vecka har gått!

Lyssnar nu på lokala nyheter samtidigt som jag skriver här. Man ska skrota 3dags schema som funkar inom vården, som alla trivs med, som ger gamla trygghet & personal bättre arbetvillkor - men det blir för dyrt! Ja, kanske inte samhälls-ekonomiskt men just nu om man ska visa på resultat....visst är det väl typiskt! Jag kan irritera mig på sånt här även om jag vet att jag kanske inte ska bry mig, men om inte jag bryr mig, och inte Du, vem ska då bry sig? Jag brukar väl inte uttrycka så mycket samhällsåsikter, men jag tycker ju en massa så det kanske blir mer sånt här, framöver, vi får se.
Veckan då?
Tisdagen var ju som alltid lång-arbetsdag som hudsköterska Onsdagen var det obligatorisk utbildning i medarbetarskap med jobbet. Vi höll till på Norra Latin, som inte längre är en skola utan en konferensanläggning. Jättefint! Gammal miljö med bl a en stor Carl Larsson målning på väggen - riktigt grym! Utbildningen var bra tycker jag. Reflektion, tillåtande att vara annorlunda och att lyssna, att vi ÄR olika och ffa kompletterar varandra i gruppen och att man behöver alla sorter. Jag gick ganska glad därifrån, och hade haft en riktigt bra dag, med mycket god mat och god fika. Att föreläsaren var jätteduktig och gjorde dagen väldigt positiv gjorde ju inte det hela sämre.
Torsdagen var ganska mysig på jobbet, vi var bara halva sköterskestyrkan, och hade inte mycket bokat. Men en mysig stämning/attityd infann sig...nästan som den där som kommer när vi är för få och bara måste jobba på.
Dagen idag kan jag sammanfatta som - huvudvärk, ensam hudsköterska (vi skulle varit två), mycket att göra för en, lite för mycket, men hann nästan allt. Gör förhoppningsvis klart resten imorgon när jag jobbar helg.




Och hundflickorna??


Vi klickar en del nästan varje dag, men frågan är om det är tillräckligt för utbildningen, ja, ja det lär ju visa sig. De är väldigt motiverade i alla fall.
Deras löp lider mot sitt slut, SKÖNT! Brusa försökte förföra Storma häromkvällen...i brist på annat, får man göra som Cajsa Warg, ta vad man har =0))
Småtjejerna har fått vara ensamma hemma lite mer denna veckan, typ nån timma när T går och jag ska komma hem inom kort. De är jätteduktiga med detta. Liksom många andra saker t ex åka T-bana (något som de är otroligt proffsiga med)
Idag har det varit äckligt väglag på Kungstensgatan, nån sa det var pga flytande salt ??!? Hundflickorna fick ont i varsin tasspå väg till jobbet och nån annan av jobbarkompisarna berättade att deras hund hade fått jätteont och bara skrikit för det gjorde ont. Få kommunen lägga ut vad som helst, kan man ju undra?

Inga kommentarer: